Veel gestelde vragen

In de veel gestelde vragen vind je antwoorden op vragen met betrekking tot de randvoorwaarden, implementatie, IT-infra, opleiding, support, toepassing en doorontwikkeling van de tools.

FAQ | Randvoorwaarden

blank
Hoe weet ik wat de Bouwbesluittoetshulp wel en niet kan?

De Bouwbesluittoetshulp is gecertificeerd door Nieman Raadgevende Ingenieurs. Per onderdeel lees je de bevindingen in een certificaat en factsheet die te downloaden zijn op de productpagina.

Hoe weet ik wat de Bouwbesluittoetshulp automatisch en handmatig kan?

Dit staat per onderdeel beschreven in een certificaat en factsheet. Op het moment dat naast Revit een Excel geopend moet worden dan wordt aangegeven dat de Bouwbesluittoetshulp het niet kan.

Hoe blijf ik op de hoogte van de veranderende randvoorwaarden?

Met elke software update worden de certificaten, factsheets en trainingsfilmpjes aangepast. Hier krijg je bericht van per e-mail.

FAQ | Installatie

blank
Bij de installatie van een Toetshulp krijg ik de melding “Een download rapporteren”. Is de download gevaarlijk en hoe los ik deze melding op?

Microsoft gebruikt in zijn Edge browser ‘SmartScreen’, bestanden welke mogelijk een virus bevatten worden geblokkeerd of de gebruiker krijgt een melding. Een installatiebestand kan in potentie een virus bevatten en daarom deze melding.

Onze installatie bestanden worden gesigned en zijn gecertificeerd zodat het voor gebruikers duidelijk is wie het setup bestand gemaakt heeft. Een andere partij kan dus niet installatiebestanden uitgeven onder onze naam Buro De Haan Informatietechnologie B.V..

Het SmartScreen filter van Microsoft werkt zelflerend, als er steeds vaker wordt aangegeven dat software van Buro De Haan Informatietechnologie B.V. legitieme software is dan wordt bij onze naam een spreekwoordelijk vinkje gezet van; “Dit is geen virus” en zal de melding ook niet meer verschijnen.

Gesigned installatiebestand

FAQ | IT-infra

blank
Hoe werkt de licentiestructuur?
Licenties zijn hardware gebonden. Wanneer je beschikt over 2 licenties kun je de add-in op 2 systemen tegelijkertijd gebruiken.
Onze werkstations zijn gevirtualiseerd. Kunnen de Revit add-ins hiermee overweg?

Hiervoor bieden wij ondersteuning. Welke oplossing hiervoor het meest geschikt is, is afhankelijk van de situatie. Voor verdere toelichting adviseren wij je contact op te nemen met de helpdesk.

Hoe verhuis ik een licentie naar een andere pc?

Wanneer je een licentie wilt verhuizen kun je dit doen door in te loggen op de Mijn Bimpact omgeving. Zoek je abonnement op en verwijder de registratie van de ‘oude’ pc . Op deze manier komt er een licentie vrij welke gebruikt kan worden op de nieuwe pc.

FAQ | Opleiding

blank
Ik heb de e-learning doorgelopen maar heb behoefte aan meer uitleg. Welke mogelijkheden bieden jullie?

Bimpact biedt ook on site in-company trainingen aan. Een instructeur komt op locatie de werking van de tool toelichten en helpt meedenken hoe deze het beste geïntegreerd kan worden in jullie werkproces.

Ik kom er niet uit hoe ik moet modelleren

In de E-learning filmpjes leggen wij dit uit zodat je er direct mee aan de slag kan.

FAQ | Support

blank
Hoe neem ik contact op met de helpdesk?

Dit kan door te mailen naar helpdesk@bimpact.nl.

Ik heb een vraag over het Bouwbesluit. Kunnen jullie mij hierbij helpen?

De Bimpact helpdesk kan je helpen met vragen over de toetshulpen. Heb je een specifieke vraag over het bouwbesluit? Neem dan contact op met Nieman Raadgevende Ingenieurs.

Ik heb een vraag over BIM / Revit. Kunnen jullie mij hierbij helpen?

De Bimpact helpdesk kan u helpen met vragen over de toetshulpen, heeft u een specifieke vraag over BIM of Revit neem dan contact op met Buro de Haan.

FAQ | Toepassing en doorontwikkeling

blank
Ik heb een idee of wens. Hoe maak ik deze kenbaar?

Wanneer je een idee of wens hebt voor een van de toetshulpen laat dit vooral weten! Dit kan via de Bimpact helpdesk. Input van onze klanten is medebepalend voor de roadmap van de te ontwikkelen software.

E-learning

In korte interactieve filmpjes krijg je kennis, zie je voorbeelden en leer je stap voor stap wat jij kan doen met onze tools.

Staat je vraag er niet tussen?

Heb je een andere vraag en je antwoord niet gevonden in de veel gestelde vragen of e-learning? Neem contact met ons op. 

Vraag een online demo aan

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Hou mij op de hoogte

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.