Veel gestelde vragen

In de veel gestelde vragen vind je antwoorden op vragen met betrekking tot de randvoorwaarden, implementatie, IT-infra, opleiding, support, toepassing en doorontwikkeling van de tools.

FAQ | Abonnement en licentie

blank
Wat houdt de 15 dagen gratis proefperiode in en wat kan ik verwachten?

De 15 dagen gratis proefperiode gebruik je als organisatie om medewerkers de tools te laten testen op functionaliteit, gebruikersvriendelijkheid en inpasbaarheid in je eigen werkwijze. Zo kan je wel de tools proberen zonder verplichtingen.

Om de 15 dagen gratis proefperiode te activeren dien je je als organisatie te registreren in het mijnBimpact klantportaal waar je de gewenste add-in (bijvoorbeeld de BOUWBESLUIT- of MPG-toetshulp) kan downloaden. De 15 dagen gratis proefperiode start op het moment dat je de add-in voor het eerst activeert in Revit.

Na de 15 dagen trialperiode stopt de add-in functionaliteit vanzelf wanneer je deze niet hebt omgezet in een betaald abonnement.

Wat moet ik doen als ik de betaalde versie van de add-in wil gebruiken?

Om de betaalde versie van de add-in te gebruiken dien je de hierna omschreven stappen te doorlopen. Deze gelden zowel voor de BOUWBESLUIT-toetshulp als de MPG-toetshulp

  1. Registreer je met een e-mailadres en wachtwoord op mijn.bimpact.nl
  2. Ga naar downloads en waar je de add-ins kunt downloaden. Na downloaden heb je de gratis versie voor 30 dagen. Wanneer je direct de betaalde versie wenst ga je door naar stap 3. Dit kan je ook doen als je na de 30 dagen proefperiode door wil naar de betaalde versie. 
  3. In mijn.bimpact.nl ga je naar abonnementen en selecteer je het product of de producten die je wilt afnemen. De eerste keer zal er gevraagd worden om je factuurgegevens op te geven. Na registratie en instemming met de de voorwaarden ontvang je een abonnementsnummer.
  4. Vul het abonnementsnummer uit stap 3 in onder ‘licentie’ in de add-in en je beschikt nu over de betaalde versie. Deze wordt maandelijks gefactureerd of voldaan middels een automatische incasso (waar een getekende SEPA-machtiging voor nodig is).
Wat zijn de abonnementskosten bij een of meer gebruikers?

Eén netwerklicentie kost €145 per maand. Hierbij hebben meerdere personen beschikking over een toetshulp maar kan door één persoon tegelijkertijd gebruikt worden. Wanneer meerdere personen tegelijkertijd gebruik willen maken van een toetshulp dienen er meerdere netwerklicenties afgesloten te worden. De overeenkomst die wordt aangegaan bij het afnemen van een licentie heeft een looptijd van 6 maanden.

Hoe zeg ik mijn abonnement op?

Een overeenkomst voor een licentie heeft standaard een duur van 6 maanden. Je kunt je licentie ieder moment opzeggen waarbij de opzegging ingaat aan het einde van de looptijd. Een abonnement opzeggen doe je via het mijnBimpact klantportaal.

FAQ | Installatie

blank
Bij de installatie van een Toetshulp krijg ik de melding “Een download rapporteren”. Is de download gevaarlijk en hoe los ik deze melding op?

Microsoft gebruikt in zijn Edge browser ‘SmartScreen’, bestanden welke mogelijk een virus bevatten worden geblokkeerd of de gebruiker krijgt een melding. Een installatiebestand kan in potentie een virus bevatten en daarom deze melding.

Onze installatie bestanden worden gesigned en zijn gecertificeerd zodat het voor gebruikers duidelijk is wie het setup bestand gemaakt heeft. Een andere partij kan dus niet installatiebestanden uitgeven onder onze naam Buro De Haan Informatietechnologie B.V..

Het SmartScreen filter van Microsoft werkt zelflerend, als er steeds vaker wordt aangegeven dat software van Buro De Haan Informatietechnologie B.V. legitieme software is dan wordt bij onze naam een spreekwoordelijk vinkje gezet van; “Dit is geen virus” en zal de melding ook niet meer verschijnen.

Gesigned installatiebestand

FAQ | IT-infra

blank
Hoe werkt de licentiestructuur?
De betaalde versie van onze toetshulpen werkt op basis van een netwerklicentie. Hierbij hebben meerdere personen beschikking over de toetshulp, maar kan deze door één persoon tegelijkertijd worden gebruikt. Indien meerdere personen tegelijkertijd gebruik willen maken van de toetshulp dienen er meerdere netwerklicenties afgesloten te worden.
Onze werkstations zijn gevirtualiseerd. Kunnen de Revit add-ins hiermee overweg?

Hiervoor bieden wij ondersteuning. Welke oplossing hiervoor het meest geschikt is, is afhankelijk van de situatie. Voor verdere toelichting adviseren wij je contact op te nemen met de helpdesk.

Hoe verhuis ik een licentie naar een andere pc?

Ons software werkt op basis van een netwerklicentie. Wanneer je een toetshulp wilt gebruiken op een nieuwe of andere computer dan installeer je de add-in op deze computer en activeer je deze door het abonnementsnummer van de organisatie op te geven onder licentie in de add-in.

FAQ | Opleiding

blank
Ik heb de e-learning doorgelopen maar heb behoefte aan meer uitleg. Welke mogelijkheden bieden jullie?

Bimpact biedt ook on site in-company trainingen aan. Een instructeur komt op locatie de werking van de tool toelichten en helpt meedenken hoe deze het beste geïntegreerd kan worden in jullie werkproces. Uiteraard is het ook mogelijk om de in-company training digitaal te organiseren. 

Ik kom er niet uit hoe ik moet modelleren

In de E-learning filmpjes leggen wij dit uit zodat je er direct mee aan de slag kan.

FAQ | BOUWBESLUIT-toetshulp randvoorwaarden

blank
Hoe weet ik wat de Bouwbesluittoetshulp wel en niet kan?

De Bouwbesluittoetshulp is gecertificeerd door Nieman Raadgevende Ingenieurs. Per onderdeel lees je de bevindingen in een certificaat en factsheet die te downloaden zijn op de productpagina.

Hoe weet ik wat de Bouwbesluittoetshulp automatisch en handmatig kan?

Dit staat per onderdeel beschreven in een certificaat en factsheet. Op het moment dat naast Revit een Excel geopend moet worden dan wordt aangegeven dat de Bouwbesluittoetshulp het niet kan.

Hoe blijf ik op de hoogte van de veranderende randvoorwaarden?

Met elke software update worden de certificaten, factsheets en trainingsfilmpjes aangepast. Hier krijg je bericht van per e-mail.

FAQ | Support

blank
Hoe neem ik contact op met de helpdesk?

Dit kan door te mailen naar helpdesk@bimpact.nl.

Ik heb een vraag over het Bouwbesluit. Kunnen jullie mij hierbij helpen?

De Bimpact helpdesk kan je helpen met vragen over de toetshulpen. Heb je een specifieke vraag over het bouwbesluit? Neem dan contact op met Nieman Raadgevende Ingenieurs.

Ik heb een vraag over BIM / Revit. Kunnen jullie mij hierbij helpen?

De Bimpact helpdesk kan u helpen met vragen over de toetshulpen, heeft u een specifieke vraag over BIM of Revit neem dan contact op met Buro de Haan.

FAQ | Toepassing en doorontwikkeling

blank
Ik heb een idee of wens. Hoe maak ik deze kenbaar?

Wanneer je een idee of wens hebt voor een van de toetshulpen laat dit vooral weten! Dit kan via de Bimpact helpdesk. Input van onze klanten is medebepalend voor de roadmap van de te ontwikkelen software.

E-learning

In korte interactieve filmpjes krijg je kennis, zie je voorbeelden en leer je stap voor stap wat jij kan doen met onze tools.

Staat je vraag er niet tussen?

Heb je een andere vraag en je antwoord niet gevonden in de veel gestelde vragen of e-learning? Neem contact met ons op. 

Vraag een online demo aan

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Hou mij op de hoogte

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.